Universitas Islam Bandung Repository

Relation Of official account Line as marketing communication domino’s pizza Indonesia with consumer buying interest

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Andri, Andri
dc.creator Zulfebriges, Zulfebriges
dc.date 2017-08-09
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:43:08Z
dc.date.available 2019-09-12T05:43:08Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/6925
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24315
dc.description The background of this problem is that since the domino's pizza company Indonesia initially used the Web as a marketing communications, but its performance in 2015 to 2016 decreased, then in the period of november 2016, domino's used the official line account as one of its marketing communications, and  within  the period 2016 to May 2017, domino's sales become stable. The purpose of this study is the researcher wanted to know how much relationship of official line domino's pizza indonesia with buy consumer interest. Methods In this study, the authors use quantitative research by using survey methods. Then researchers use a type of correlational research to find relationships between variables with data collection techniques using simple random sampling. The population of this study were followers who were active in liking and commenting on the timeline of the Domino's pizza ID official Line account. Of the population of 400 respondents in the sample set to 85 respondents.The results of this study are 1) There is a relationship between the use of the Domino's Indonesia official line as a medium of advertising with consumer buying interest, 2) There is a relationship between the use of Domino's Indonesia official LINE account as a sales promotion with consumer buying interest. 3) There is a relationship between the use of Domino's Indonesia official LINE account as direct marketing with consumer buying interest. 4) There is a relationship between the use of Domino's Indonesia official LINE account as Word of mouth with consumer buying interest.
dc.description Adapun yang menjadi latar belakang masalah penulisan peneltian ini yaitu di karena pada awalnya perusahaan domino’s pizza Indonesia menggunakan Web sebagai komunikasi pemasaran, namun performa pada tahun 2015 hingga 2016 menurun, lalu pada periode november 2016, domino’s menggunakan akun official line sebagai salah satu komunikasi pemasarannya, dan pada periode 2016 hingga mei 2017, penjualan domino’s menjadi stabil. Tujuan penelitian ini adalah peneliti ingin mengetahui seberapa besar hubungan akun official line sebagai komunikasi pemasaran domino’s pizza Indonesia dengan minat beli konsumen. Metode Pada penelitian ini, penulis menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan cara survei Lalu peneliti menggunakan jenis penelitian korelasional  untuk mencari hubungan antar variabel dengan teknik pengumpulan data menggunakan simple random sampling. Populasi dari penelitian ini adalah pengikut yang aktif dalam menyukai dan berkomentar pada timeline akun official Line domino’s pizza ID. Dari populasi 400 responden di tentukan sample menjadi 85 responden. Hasil dari penelitian ini adalah 1)Terdapat Hubungan antara penggunaan akun official line Domino’s Indonesia sebagai media periklanan  dengan minat beli konsumen, 2)Terdapat hubungan  antara  penggunaan akun official LINE Domino’s Indonesia sebagai promosi penjualan dengan minat beli Konsumen. 3)Terdapat hubungan  antara penggunaan akun official LINE Domino’s Indonesia sebagai pemasaran langsung  dengan minat beli Konsumen. 4)Terdapat hubungan antara penggunaan akun official LINE Domino’s Indonesia sebagai  Word of mouth dengan minat beli Konsumen.
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/6925/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 335-342
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 335-342
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Marketing, Line, Domino’s pizza, promotion mix, buying interest
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject komunikasi pemasaran, Line, pemasaran, domino's pizza indonesia, minat beli,
dc.title Relation Of official account Line as marketing communication domino’s pizza Indonesia with consumer buying interest
dc.title Hubungan Akun Official Line Sebagai Komunikasi Pemasaran Domino's Pizza Indonesia dengan Minat Beli
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account