Description:
Abstract. Nivea is a Make up product and also Skin Care that uses Brand Ambassador, Abel Cantika. The creditor of a Beauty Vlogger or Influencer, Abel Cantika, is expected to be able to influence the audience. This research is conducted to find out whether there is a relationship between the credibility of Abel Cantika as Nivea's Brand Ambassador with Nivea's product purchase decision by Abel Cantika's Instagram Followers. This study uses source credibility theory which explains the higher the credibility of a communicator, the greater the possibility that there is a relationship between the credibility of Abel Cantika with the Purchasing Decision. In this study with a population of 911,000 taken from Abel Cantika's Instagram followers data and samples used by 100 respondents using the Slovin formula. Data collection techniques using literature study and questionnaires. Based on the results of the Rank Spearman correlation test, it is known that there is a significant relationship between Abel Cantika's credibility and Nivea product purchasing decisions. Sub hypothesis testing also shows that there is a significant relationship between attractiveness, trustworthiness, and expertise with Nivea product purchasing decisions.Keywords: Credibility, Brand Ambassador, Purchase Decision.Abstrak. Nivea merupakan produk Make up dan juga Skin Care yang menggunakan Brand Ambassador yaitu Abel Cantika. Kredibiltas seorang Beauty Vlogger atau Influencer yaitu Abel Cantika diharapkan mampu mempengaruhi khalayak.penelitian ini dilakukan untuk untuk mengetahui adakah hubungan antara kredibilitas Abel Cantika sebagai Brand Ambassador Nivea dengan keputusan pembelian Produk Nivea oleh Followers Instagram Abel Cantika. Penelitian ini menggunakan teori kredibiltas sumber yang menjelaskan semakin tinggi kredibilitas seorang komunikator maka semakin besar juga kemungkinan ada hubungan antara kredibilitas Abel Cantika dengan Keputusan Pembelian. Dalam penelitian ini dengan populasi sebanyak 911.000 yang diambil dari data followers instagram Abel Cantika dan sampel yang digunakan 100 responden dengan menggunakan rumus slovin. Teknik pengumpulan data menggunakan studi kepustakaan dan kuesioner. Berdasarkan hasil uji korelasi Rank Spearman diketahui bahwa ada hubungan yang signifikan antara Kredibilitas Abel Cantika dengan Keputusan Pembelian produk Nivea. Pengujian sub hipotesis juga menunjukkan bahwa ada hubungan yang signifikan antara daya tarik, kepercayaan, dan keahlian dengan Keputusan Pembelian produk Nivea.Kata kunci: Kredibiltas, Brand Ambassador, Keputusan Pembelian.